Shetland Trip Day 8 @ Jarlshof – Part 1

 

第 8 日, 已經到左旅程尾二的一日, 呢日的天氣好好, 我開住車一路往 Shetland Mainland 的最南面 – Sumburgh Head 進發, 先要去睇一個好值得睇的古蹟 – Jarlshof .

Jarlshof 位於海邊, 係正一間 Hotel 的旁邊 !

 

Jarlshof 係一個好有趣的古蹟遺址, 佢的出現, 係由於 100 年前的一場風暴, 將海邊的沙堆沖走, 將埋藏係沙下多年, Iron Age 時代的 Buildings 重現. 亦由呢個時候開始, 經過考古學家不斷挖掘, 竟然係呢個 Site 搵到 5 個唔同時代的建築 : The Bronze Age, The Iron Age, The Pictish Era, The Norse Era & The Middle Age.  

入口的介紹圖, Haha, 有晒解釋同圖畫, 驚死呃唔到你入去咁 !

 

呢個 Site 除左古蹟吸引之外, 佢位置亦非常好, 係正海邊, 亦可以遠眺 Sumburgh Head Lighthouse. 我入到 Vistor Centre, 俾左入場費, 伯伯 (staff) 就好熱情咁帶我入 Exhibition Part 度講解俾我聽呢個 Site 的歷史同唔同時代建築的分怖. 不但教埋我點行, 仲私人醒埋個 Headset 俾我一邊行一邊聽講解. 我非常悠閒咁行下, 聽下, 影下相. 結果就用左我上半晝的時間, 足足 2 個半小時有多 ~

Jarlshof 內, 建築的時代分怖 Display !

當時 Norse Settlers 由 Norway 往外遷移時, Shetland 係一個中轉站 !

 

Section 1 & 2 : 第一張相中, 對正的係 Visitor Centre, 左邊係 Bronze Age 古蹟, partly 被右邊 Iron Age 的建築蓋住. 第二張相係 Bronze Age House, 大約時間係 2000 BC. 第三張相係 Iron Age house,  大約時間係 500 BC, 跟據書上所寫, 呢個時期已經建有 2 個小地牢, 用黎儲糧, 不過我冇入到去喎 !

 

Section 3 : Wheelhouse & Broch, 最鍾意佢地將 d 石頭好好咁運用, 砌到整整齊齊, 仲要一個個 Circle 咁, 我不停係入面穿越一道道小門, 不過我冇爬過任何牆架, 亦冇破壞任何古蹟 !! 第二張相係一個完整 wheelhouse 的內部 ! 第三張相, 由石頭砌成的小窗往外望, 仍然係石頭, 不過我爬過左呢個石窗喎 ! 點解要爬過 ? 我都唔知喎 …..

 

Section 4 : The Norse House, 由 Norway 黎的人係呢度 Settle 時所住的屋, 同之前的建築好唔同, 以前的係一個圈一個圈咁, 而佢地係一個個長方體, 而且慢慢由最初的 4 間 (AD 850 – 900) 開始擴建到密密麻麻的 10 幾間 (AD1225 – 1275).

 

Section 5 : 係 Norse 之後, 係 Medieval 時期, 本來係有一個 Farmhouse 的 (13th Century), 但因為佢o岩o岩係正 Bronze Age Building 上面, 所以有部份已經拆左啦 !! 至於呢個 Site 算最新的建築物, 就係相入面呢座 16th Century 搞出來的 Building 啦 ~

 

睇完晒成個古蹟, 你未必搞得清咩時代打咩時代, 但你會覺得好奇怪, Shetland 咁大地方, 仲乜要好似 HK 咁, 係 D 舊址上面起完又拆, 拆完又起呢 ? 又一或以前的人已經識得睇風水, 專揀好地方黎住 ?! Haha, 唔理點都好, 都會覺得以前的人好勁, 十分懂得利用週遭資源去建立自己的家 ! 

Leave a Reply

%d bloggers like this: